2010. február 13., szombat

Bárányragu zöldborsóval és paradicsommal

Ismét egy szuper recept a Casa Moro c. szuper könyvből. Nagyon kényelmes, mert egy tálban, egyszerre megsül a hús és hozzá a köret is, nincs dupla főzés, dupla mosogatás. Na és persze nagyon finom, mint szerintem minden ebből a könyvből. Én bárányból készítettem, de gondolom, más csontos és viszonylag zsíros húsból is jó.

Hozzávalók:
4 ek olívaolaj
2 tk frissen őrölt római kömény
1 rúd fahéj
1 tk őrölt pirospaprika
2 közepes fej lilahagyma
2 paradicsom (esetleg ehelyett 1 dl paradicsomlé vagy paradicsomkonzerv)
kb. 75 dkg csontos bárányhús (lábszár vagy nyak)
60 dkg zöldborsó
40 szálacska sáfrány 2 ek vízben készült forrázata (én ezt kihagytam, mert nem szeretem)
só, bors, esetleg ízlés szerint csípős pirospaprika vagy erős pista

Elkészítés: Az olívaolajat, köményt, fahéjrudat, pirospaprikát, apróra vágott lilahagymát és felkockázott paradicsomot egy nagyobb lábosba szórjuk, sózzuk, borsozzuk, ízlés szerint csípős paprikával ízesítjük. Időnként megkeverve 10 percig főzzük. Hozzáadjuk a húst, felöntjük egy liter vízzel, hozzáadjuk a sáfrányos vizet. Lefedve lassú tűzön a tűzhelyen vagy a sütőben 2-3 órán keresztül főzzük, amíg a hús megpuhul. Ekkor a zöldborsót is belerakjuk, és fedő nélkül fél óra alatt készre főzzük. Kenyérrel vagy kuszkusszal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése